chita_i: (navigator)
[personal profile] chita_i
Я полюблю та заповажаю укрсучліт, коли його письменники почнуть писати не про далекі мандри та чужі краї, та, тим більше, не про наркоманів, пияк, страждальців, загалом, занепадних або неповноцінних людей. Коли головним героєм не буде якийсь занедбаний батьками підліток, або людина, яка так і не подорослішала, коли вони не будуть безталанно писати ненаукову фантастику або соц.реалізм, або детективи, коли сучасність в їх головах вже перестрибне ХІХ-ХХ сторіччя, та з'явиться свій голос та інтелект. Ось тоді.

Date: 2011-06-19 02:49 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
НМД сучукрліт відповідав часу десь до 2005-го (умовна дата, звісно, можна й додати два-три роки). Зараз дуже помітно, що затримується з виходом на арену нове покоління письменників. Нічого, щоб можна було назвати трендом "двотисячедесятників" не видно на обрії.

Date: 2011-06-19 04:03 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Так, я теж помітила. Перестали фінансувати? Друкувати? Не розвинулось дорослих не обломаних життям індивідуумів?

Збираюся розвити цю тему згодом. Я маю на увазі, про роль письменника у становленні здорового дієздатного суспільства. Подивимось, що з цього вийде.

Date: 2011-06-19 05:29 pm (UTC)
From: [identity profile] barcaroly.livejournal.com
Раджу скопіювати список лауреатів цьогорічної коронації та пошукати їх твори в мережі. Це перша "інтернетна" коронація. Більшість авторів відомі мені по літературних сайтах.

Тобто писати продовжують, перестали друкувати молодь. І це не тільки наша звичайна халепа, а світова - кінець паперового книговидання. В нас просто різкіше проявляється все завдяки русопятству.

Тим швидше прейдемо в цифру, тільки і всього.

Date: 2011-06-19 06:18 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Я вибачаюсь за незнайство, про яку "коронацію" йдеться?

Date: 2011-06-19 06:23 pm (UTC)
From: [identity profile] barcaroly.livejournal.com
Це я вибачаюсь
http://koronatsiya.com/golovna/peremozhts

Date: 2011-06-20 02:29 am (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Дякую, подивлюсь.

Date: 2011-06-19 06:35 pm (UTC)
From: [identity profile] kerbasi.livejournal.com
Нижче тобі шановник А.С. відповів. А мене власне бентежить не кількість чи жанровість, а інтелектуальне навантаження. А ще в сучукрліті не відстежується, чи це локальна література, чи з претензією на універсальність. Вочевидь немає критичної маси авторів з потужним інтелектом та широчезним баченням світу. Через це я тепер надаю перевагу не купівлі книжок, а читанню журналу Кур'єр Кривбасу в та блогів, щоб скласти уяву про автора та його здібності, не зв'язуючись з книжкою, з котрої здолая тільки кілька сторінок.

Date: 2011-06-19 06:59 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Мене те ж саме бентежить. Тільки, мабуть, це не дуже ясно з мого допису. Так, щось стало важко хотіти утримати книжку у власній бібліотеці. Більшість віддати комусь.

Date: 2011-06-19 02:59 pm (UTC)

Date: 2011-06-19 03:29 pm (UTC)
From: [identity profile] denijeur.livejournal.com
Мені здається, що хороший письменник може писати і про далекі мандри і чужі краї, і про наркоманів - аби це подобалося читачам. Нема нічого поганого у "ненауковій фантастиці" (тобто фентезі, я так розумію), у детективах. Головне, щоб у людини щось добре виходило. Ти пишеш добре, тебе цікаво читати? Ти хороший письменник. Ось і все. Якщо ти ще при цьому з України - ти і є частина хорошого укрсучліту.

Оскільки з сучасних українських письменників намагався читати лише Ліну Костенко, то не можу взагалі сказати, чи є у цій категорії хоча б щось хороше.

Але це і не важливо. Головне, щоб хороші письменники були у світі, а їх вистачає.

Date: 2011-06-19 04:10 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Талановитий письменник розвине будь-яку "незначну" тему до небачених висот, скаже нове слово, тут я не сперечаюсь.

Я трошки про інше. Я про ущербність та занепад. Про відірваність від реалій життя. Не соц.реалій, а реальності, яку посліпки намацує наша колективна уява. Про штучну "підвішеність" не переосмисленого досвіду 90-х. Стьоб замість опору чи опис замість розуміння що ж таки відбувається.

Імпорт від добрий, але і самим щось виробляти не заважило б. Бо будемо вічними споживачами. Це недобре є.

Date: 2011-06-19 04:22 pm (UTC)
From: [identity profile] denijeur.livejournal.com
:) У мене до цього трохи інше відношення, тому я не переймаюся щодо стану укрсучліту.

Людина добре пише? Я почав читати, зацікавився, читаю далі? Чудово! Прочитаю щось іще. Сподобалася і друга книга? Чудово, мабуть, це хороший письменник. Звідки він? О, з Японії. Зер гут.

А назвати це "імпортом" якось навіть язик не повертається. Японці, поляки, французи - такі ж "наші", такі ж люди, як і українці.
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
А я переймаюся! Бо це моє, рідне.

Про імпорт культури - не шокуйтеся. З розвитком можливостей репродукції та капіталізму культура - то теж специфічний товар.

Date: 2011-06-19 05:06 pm (UTC)
From: [identity profile] ripnyk.livejournal.com
А чого ви гоните на фантастику? Є непогані твори. От на "Буквоїді" здається є повість "Одні". Наївна і дитяча, і автор здається більше нічого не писав. Але, чому б не прочитати?))

Date: 2011-06-19 05:13 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Та такая я вже, "гонітєльніца". :-)

У фантастиці нема нічого поганого. Для певного віку. Я вже людина доросла, та піклуюсь, зрозуміло, у першу чергу, про себе. ;-) А нє?

Ключова проблема у укрсучліті "наївна і дитяча", взагалі страждає недостачею інтелекту, між нами дівчатками, говорячи, (ну якщо узагальнювати, звичайно, що "грішно" є по визначенню) або, якщо доросла, вивертає мене від їхнього літературно не обґрунтованого сексу (жартую, звичайно, а то чогось всі так серйозно сприймають), наркотиків, пияцтва ну і далі по списку, не буду повторюватись.

Date: 2011-06-19 06:03 pm (UTC)
From: [identity profile] ripnyk.livejournal.com
Не знаю, шо вам сказати. Свою книжку написав у 25, вона справді троха "дитяча". Але ось пройшло 10 років, а я більше нічого не написав. У мене є одне пояснення - розумова лінь. Вона у багатьох
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Вашої книжки не читала, не маю думки про неї.

Бачите, такі дописи, як мій, грішать узагальненнями, рівняннями та, по визначенню, не справедливими до декого. Тому, сприймайте, як загальне враження. Написати книжку у 25 років - то чудово. Я тільки про загальний фон інфантилізації (а частіше, й дебілізації) українців. От Андруховичу та декільком ще, за їхні певні витвори, я б у очі таки плюнула, незважаючи на їхні деколи чудові вірші. Але то таке.
From: [identity profile] ripnyk.livejournal.com
Ви все правильно перед тим написали. Якщо я на щось там претендую, то що я робив останні десять років, чому я не написав ще чогось, аби за мене всі знали? Це логічно. До писак тре ставитись критично, тому-що вони в нас і так якось поза здоровою конкуренцією
(deleted comment)

Отака я невдячна тваринко

Date: 2011-06-20 01:53 am (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Та соромно признатися, цього разу про Юрія Покальчука. (http://life.pravda.com.ua/interview/2008/09/2/7646/). Але і про інших визнаних та найкращих, теж є декілька. Зокрема книжка року ВВС Сергій Жадан з своїм Ворошиловградом пролетів теж, НМД. Написав книжку ні про що. Та майже всі. Навіть Оксана Забужко, яку я несподівано для себе стільки цитую у своємо жж, і то мене дратує коли пише білетристику. Про Карпу вже й не говорити. Жахи.

І не те щоб я хотіла ножі встромляти в укрсучліт. Я б хотіла повноцінної літератури.
(deleted comment)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Так розвитку нема! Легке чтиво ні про що. Я тільки Денисенко знаю. Дочитую, але то як дурна гамериканська кінушка, якщо щось і зачепиться у пам'яті, так тільки тому що прочитала вже, ну як спитаєш себе що там було, так і згадаєш. А так ні душі ні розуму.

Date: 2011-06-20 09:29 am (UTC)
From: [identity profile] paula-1.livejournal.com
А не траплялись Вам твори Світлани Горбань та Наталі Лапіної? До речі, вони також в Коронаціях слова відзначалися. Їх романи "Увертюра" й "Надія: сплутані пазли" на відірваність від життя не страждають

Date: 2011-06-20 05:29 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Ні, не траплялись. Може ви зробите мені добру справу та скажете, що в них є невмирущого? Про що важливе кажуть вони, у декількох реченнях? От, скажимо, класики рос.літератури, яких ми вивчали в школі в 80-х роках минулого стотіччя у совку, ті творили міф російської імперії та вчили, як треба поводитись та відчувати "справжньому" росіянину, те ж саме, великому рос."народу" якого не існує в природі, як і ніякого народу у світі.

Коли ми читаємо іноземних авторів, дізнаємося, що відчувають ті іноземці, як бачать світ, які в них звичаї та як вони бачать свою історію, що цікаво само по собі, тому що є можливість порівняти світогляди.

Таланти показують світ, як не побачиш сам, вищеплюють з неусвідомленного яркі барви та риси, та натяки, такі важливі для нашого життя, якщо зрозуміємо.

А що такого у цих писательок, щоб я їх почитала?

Date: 2011-07-02 12:27 pm (UTC)
From: [identity profile] paula-1.livejournal.com
Оце так питаннячко для мене! Я ж не літературознавець. От прочитала ту "Надію" з пазлами, віддала книжку, а весь про неї думаю. Герої якісь такі - живі, наче справді люди. Ситуації, в які вони потрапляють, мене цікавлять. Я розумію їхні бажання, почуття. Вони нормальні люди, не заполітизовані, не фанатичні і водночас не відірвані від реального сьогодення.
Думала написати про цю книгу хороший пост, але думки ніяк не уляжуться в щось завершене. В кінці я справді плакала, чого у мене давно вже не траплялося...

Date: 2011-07-02 03:07 pm (UTC)
From: [identity profile] chita-i.livejournal.com
Це дуже корисно і приємно - зустрітися з книжкою під настрій та созвучні роздуми. )

Profile

chita_i: (Default)
chita_i

December 2018

S M T W T F S
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23 24 2526272829
3031     

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Feb. 17th, 2026 02:42 am
Powered by Dreamwidth Studios